29 listopada 2012

Francuskie rurki z bitą śmietaną

Miałam ochotę na rurki, ale z braku czasu nie mogłam zrobić ciasta kruchego. W lodówce znalazłam gotowe ciasto francuskie, więc postanowiłam je wykorzystać właśnie do nich. Wyszły smaczne i rozeszły się najszybciej ze wszystkich słodkości, a co najważniejsze szybko się je robi, więc jeśli nagle przyjdzie komuś ochota na coś słodkiego to będzie przepis odpowiedni. Wystarczy mieć tylko w lodówce śmietanę 36 % i gotowe ciasto . Ja tylko ubolewam nad tym, że mam tylko 10 foremek, ale w najbliższym czasie mam zamiar kupić ich więcej, dużo więcej, aby nie trzeba było pół dnie spędzać przy piekarniku.





  • schłodzone ciasto francuskie
  • margaryna do smarowania foremek
  • 3 łyżki cukru
  • 200 ml śmietany 36 %
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 50 ml wrzącej wody

Foremki do rurek dobrze nasmarować margaryną, aby upieczone ciastka było można łatwo zdjąć.
Ciasto francuskie rozwijamy z rulonu i kroimy na cienkie paski, mniej więcej około 1,5 cm szerokości. 



Nawijamy ciasto na foremki zaczynając od szerszego końca ku węższemu. Ciasto przy zawijaniu ma nachodzić przy górnej krawędzi na siebie. Na talerzyk nasypać cukier i każdą z rurek z jednej strony obtaczać. Na blaszce rozłożyć papier do pieczenia i układać rurki stroną z cukrem do góry. Piec w piekarniku nagrzanym do 230 stopni około 20 minut. 




Żelatynę rozpuścić w 50 ml wrzącej wody, następnie zimną śmietanę ubić na sztywno z łyżką cukru pudru. Do bitej śmietany wlać żelatynę i szybko zmiksować (żelatyna nie może za bardzo ostygnąć, aby nie zrobiła się klucha). 

Rurki przy pomocy szprycy z ozdobną końcówką nadziewać bitą śmietaną. I gotowe do jedzenia. 



Żelatyna sprawia, że rurki mogą długo leżeć na stole w cieple.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.