20 listopada 2012

Sałatka z roszponką i rukolą

Będąc w Lidlu, kupiłam rukolę i roszponkę. Nigdy nie jadłam wcześniej tych sałat i powiem, że rukola mnie zachwyciła. Pierwsze skojarzenia miałam, że smakiem przypomina jakieś grzyby. Z sałatą jak dla mnie, nie ma nic wspólnego. Wygląd to jakby malutkie listki mlecza. Na pewno nieraz wrócę do tej sałaty. Na wczorajszą kolację postanowiłam zrobić coś z tych zielonych listków. Przewertowałam lodówkę i przyszła mi do głowy sałatka z karmelizowaną w winie fasolką szparagową, jajkiem, pomidorem i boczkiem. A całość przed podaniem polana sosem czosnkowym. Był to strzał w 10. Sałatka zniknęła zanim się obejrzałam. 


SKŁADNIKI (2 porcje) :
  • garść rukoli
  • garść roszponki
  • szklanka mrożonej fasolki szparagowej 
  • 2 jajka
  • 2 małe pomidory
  • 100 g boczku
  • 1/2 szklanki czerwonego wina (u mnie słodkie)
  • łyżka masła
Jajka ugotować na twardo. Ostudzone i obrane pokroić na ósemki i układać na sałacie. 
Na każdy talerz położyć pokrojony też w ósemki pomidor. 
Fasolę jeśli jest długa, przekroić na pół. Ugotować na parze. Na patelce rozgrzać masło i wrzucić fasolę. Smażyć 2 minuty, a następnie zalać winem i karmelizować do wyparowania wina. Wyłożyć po równo na talerze.
Boczek pokrojony w paski podsmażyć na patelni do złocistego koloru. Na ręczniku papierowym odsączyć z nadmiaru tłuszczu, który się wytopił, a następnie ułożyć na talerzach.


SOS:
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki majonezu
  • łyżeczka wody
  • 3 krople oleju 
  • sól, pieprz
Majonez połączyć z wodą i olejem. Czosnek bardzo drobno pokroić i dodać do sosu. Doprawić solą i pieprzem do smaku. Wymieszać. Polać sałatkę po wierzchu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.