7 stycznia 2013

Sałatka z rukolą w sosie musztardowo-miodowym

A oto nasza zeszłotygodniowa kolacja. Po ciężkim obiedzie chcieliśmy zjeść coś lekkiego, ale pożywnego stąd też kotleciki. W mojej lodówce akurat gościła musztarda sarepska w związku z tym takową dodałam i sos wyszedł delikatny, słodki. Kolejnym razem postaram się o pikantną np: rosyjską musztardę, która będzie kontrastem dla miodu. Na pewno będzie smaczniej. Moi pomocnicy tak mi pomagali, że zanim zdążyłam podsmażyć pieczarki to z miski wyparował wszystki ogórek. Na szczęście miałam w zapasie, więc z dokrojeniem nie było problemu. Synek tylko w porze jedzenia kaszki mówi: ja już jadłem kolację, zjadłem ogórka. Dobrze, że dał się przekonać , iż mannę też trzeba zjeść. Sałatka z lampką półsłodkiego czerwonego wina smakowała wybornie.


SOS MUSZTARDOWO-MIODOWY:
  • 3 łyżeczki miodu
  • 4 łyżeczki musztardy ostrej
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • 3 łyżki wody
  • 4 łyżeczki wina czerwonego półsłodkiego 
W szklance mieszamy miód, musztardę, oliwę z oliwek, wodę i czerwone wino. Odstawiamy na około 30 minut, aby sos się przegryzł.
 
SKŁADNIKI :
  • 50 g rukoli
  • 1/2 ogórka długiego zielonego
  • 2 małe pomidory
  • 1 kulka mozzarelli
  • 20 małych łebków pieczarek
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżeczki czerwonego półsłodkiego wina
  • 200 g mięsa mielonego
  • 1 duży kawałek papryki konserwowej
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • sól, pieprz
Rukolę płuczemy i odstawiamy na druszlaku, aby się osuszyła. Następnie, gdy jest już w miarę sucha to wykładamy ją do dużej miski.  Pomidory kroimy na 16-stki i wykładamy na rukolę. Ogórka kroimy w półplasterki i wykładamy na pomidory. Pieczarki dokładnie myjemy (z młodziutkich nie zdejmuję skórki), kroimy na ćwiartki i obsypujemy grubo zmielonym pieprzem. Na patelni rozpuszczamy łyżkę masła, następnie dodajemy miód i czerwone wino. Mieszamy ze sobą i wrzucamy pieczarki. Podsmażamy na małym ogniu  na złoty kolor przez około 5 minut. Odsączamy z tłuszczu i przekładamy na ogórki. Mozzarellę kroimy w kostkę i dorzucamy na wierzch sałatki.
Paprykę konserwową kroimy w drobniutką kostkę i dodajemy do mięsa mielonego. Wsypujemy mąkę ziemniaczaną i paprykę słodką. Mieszamy i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Formujemy maluteńkie kuleczki i przesmażamy  na odrobinie oliwy z oliwek. Wykładamy na mozzarellę i po wierzchu polewamy sosem musztardowo-miodowym.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.