6 marca 2013

Gofry z przepisu Małgosi

Przepis ten podała Gosia na facebookowym forum. Pochodzi on podobno prosto z budki z goframi. Moje zdanie jest takie, że są pyszne. Wychodzą chrupiące, ale dość ciężkie i czuć w nich bardzo smak jajek. Zmieniłam ilość cukru, gdyż dla mnie były za słodkie zwłaszcza jak jeszcze doszły dodatki. I niestety szukam dalej przepisu na gofry, bo te jednak nie smakowały jak z budki dworcowej w latach dziecięcych. Z tej ilości ciasta jak dla nas wyszło ich bardzo dużo, dlatego piekłam je przez 3 dni po parę sztuk do zjedzenia na świeżo. Przechowywałam ciasto surowe w lodówce, a gdy wyjmowałam to dolewałam ciutkę gorącej wody, aby masa trochę się rozrzedziła, bo w lodówce bardzo gęstniało.



SKŁADNIKI:
  • 300 g mąki pszennej
  • 250 g mąki ziemniaczanej
  • 11 jajek
  • 1 kostka masła
  • 150 g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • woda (tyle aby ciasto było gęste ale lejące)
Jajka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym do puszystości. Mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia wymieszać i przesiać do masy jajecznej. Wymieszać ile się da. Masło rozpuścić i letnie dodać do miski z jajkami i mąką. Włączyć mikser i miksując wlewać stróżką wodę, aby powstało gładkie ciasto o konsystencji gęstej, ale lejącej się śmietany.

Gofrownice rozgrzać, posmarować delikatnie olejem i wylewać ciasto. Smażyć około 5 minut.

Podawać z ulubionymi dodatkami np. cukrem pudrem, bitą śmietaną, owocami czy dżemem.



3 komentarze:

  1. Tak ... akurat w budce dworcowej jest 11 jajek? 2 to góra w takim przepisie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw spróbuj a później komentuj, a jak przepis się nie podoba to idź do innego, w budce mogli nawet mieć kopę jajek i nic nam do tego. Gofry są pyszne, ale żeby to wiedzieć najpierw trzeba je zrobić a nie anonimowo pisać pierdoły!!!

      Usuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.