9 maja 2013

Cukier waniliowy

Dziś w końcu doczekał się publikacji przepis na cukier waniliowy, którego używam już ponad rok. Zrobiony z tego przepisu starcza mi na około rok czasu. Ma intensywny aromat. Wiem, że laski wanilii są drogie, ale polecam Wam kupić przez allegro. Ja tak właśnie robię u użytkownika Ale Raj, jedna laska kosztuje u nich około 2 zł, czyli w porównaniu do sklepowych tanie jak barszcz. W tym roku poprosiłam, aby zapakowano mi każdą wanilię osobno, więc mam cały czas świeże, bo w ubiegłym roku nie pomyślałam i 10 sztuk dostałam w jednym zbiorowym opakowaniu. Polecam Wam ten cukier, bo naprawdę warto go zrobić. Niestety ten co większość używa (ja kiedyś też) to cukier wanilinowy, który nie ma z nią za wiele wspólnego i do tego wanilina powoduje alergie skórne, bo niestety to sama chemia. A więc do dzieła, roboty mało, a efekt gwarantowany.



SKŁADNIKI :
  • 600 g cukru drobnego do wypieków
  • 4 laski wanilii
Do miski wsypujemy cukier.
Laski wanilii przekroić wzdłuż na pół. Tępą stroną noża wyskrobać ziarenka i przełożyć do cukru. Pozostałe kawałki lasek wanilii podzielić na mniejsze kawałki i również dorzucić do cukru. Wszystko przemieszać i przesypać do szczelnie zamykanego pojemnika lub słoika. Odstawić na minimum 14 dni. Po tym czasie cukier gotowy jest do użycia.
Kiedy cukru już nam troszkę ubędzie, to możemy dopełniać go kilka razy wsypując drobny cukier i potrząsając, aby wszystko się zmieszało.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.