10 czerwca 2013

Ciasto z akacją i truskawkami

Cudowny zapach akacji zachęca do eksperymentowania z nią. Mając w lodówce w końcu polskie, cudownie pachnące i uwierzcie, że jak na tę pogodę słodkie truskawki postanowiłam upiec jakieś ciasto z połączeniem tych dwóch smakołyków. Na blogu Drobne Przyjemności znalazłam przepis na ciasto z akacją. Szybkie, łatwe i naprawdę pyszne. Oczywiście u mnie z akacją i truskawkami, a wszystko zasypane chrupiącą kruszonką. Ciasto wyszło bardzo mięciutkie i wilgotne. Na drugi dzień wciąż było świeże. Mąż określił, że idealne do kubka z mlekiem. Przypomnę jeszcze, że kwiaty zrywamy z białej akacji zwanej Robinią akacjową. 
Przepis dodaje do tegorocznej akcji na Mikserze "Kwiatożercy 2013".


KRUSZONKA :
  •  100 g mąki pszennej
  • 50 g margaryny
  • 50 g cukru 
  • szczypta soli
Mąkę mieszamy z cukrem i dodajemy margarynę. Delikatnie siekamy chwilkę nożem, a później palcami robimy sypką kruszonkę.

CIASTO :
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżka miodu (u mnie z mniszka)
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 szklanka pokrojonych w ćwiartki truskawek
  • 1 szklanka płatków białej akacji (bez szypułek)
 




Akacje należy zrywać z drzew które rosną w miejscach nienarażonych na towarzystwo spalin samochodowych. Zrywamy całe grona, następnie w domu obrywamy płatki.

Płatki akacji opłukać i osuszyć.
   
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Blaszkę (dno i boki) (u mnie 10 x 30 cm) wykładamy papierem do pieczenia, smarujemy margaryną i obsypujemy mąką.
Z jajek oddzielamy żółtka od białek.
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i razem przesiewamy. 
Białka ze szczyptą soli ubijamy na sztywno mikserem na najwyższych obrotach, następnie dodajemy po łyżce cukru i miód dalej ubijając mikserem, aż cały cukier się rozpuści. Do tak ubitej piany dodajemy po jednym żółtku i miksujemy na wolnych obrotach miksera. Następnie wciąż miksując wlewamy strużką olej i na samym końcu po troszku wsypujemy mąkę.  Wszystkie składniki dobrze wymieszać.








Do przygotowanej keksówki wylewamy 1/3 ciasta, do reszty wsypujemy akację, delikatnie mieszamy i wykładamy też do foremki. Na wierzchu układamy truskawki i zasypujemy zrobioną wcześniej kruszonką.







Ciasto pieczemy przez około 60 minut sprawdzając patyczkiem czy nie jest jeszcze surowe. 

Doskonale smakuje z mlekiem.



Kwiatożercy 2013

4 komentarze:

  1. Cudne ciasto.
    Ale tak gwoli ścisłości, to akcja jest moja, ja jestem organizatorem i akcja odbywa się na moim blogu. Mikser i durszlak stanowią udogodnienie dla uczestników.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytałam się jak dodać przepisy na akcje. Jak umiałam tak zrobiłam, a że link jest na Mikserze, więc wspomniałam o nim we wpisie. A nigdzie nie pisałam kogo to jest akcja, mikser jak wiadomo jest bazą blogowych przepisów, a nie konkretnej osoby. Również pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. takie ciasto musi być pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.