4 września 2013

Sałatka z zupek chińskich (Złoty kurczak)

Sałatka z zupek chińskich to jedna z naszych ulubionych, która pojawia się na większości imprez. Niedawno znalazłam na blogu Gotowe przepisy ciut inne wydanie. Wzbogacone jest ono o kurczaka, zupka jest innego smaku i paprykę świeżą zastępuję konserwowa. W oryginale było żeby kluski zaparzyć wodą, ale ja podobnie jak przy innych po prostu wrzuciłam go do miski i pozwoliłam spokojnie zmięknąć. I cóż, powiem tak, smakami sałatki te są bardzo podobne, ale ta dzisiejsza jednak jest łagodniejsza i wyczuwa się w niej mniej smaku. Może dlatego, że w tej naszej starej dużą rolę smakową odgrywa świeży por. Mimo to ta sałatka z kurczakiem jest bardzo smaczna i szybka do zrobienia.


SKŁADNIKI :
  • 500 g piersi z kurczaka
  • 2 zupki chińskie Vifon (Złoty Kurczak)
  • 1 puszka kukurydzy konserwowej
  • 1 szklanka groszku zielonego mrożonego
  • mały słoiczek lub 1/2 dużego papryki konserwowej
  • 6 ogórków korniszonów
  • 1 łyżka oleju
  • 1/2 słoiczka majonezu
  • sól, pieprz
Pierś z kurczaka kroimy na małe kawałki, obsypujemy przyprawami z zupek chińskich i wlewamy olej. Dokładnie mieszamy i odstawiamy na 15 minut.
Kukurydzę odsączyć i wsypać do miski.
W małym garnuszku zagotować lekko osoloną wodę. Groszek wrzucić na  wrzątek i na małym ogniu gotować, aż będzie miękki, ale nie rozgotowany. Odsączyć i dodać do miski z kukurydzą.
Ogórki i paprykę pokroić w małą kostkę. Dodać do kukurydzy i groszku.
Makaron od zupek pokruszyć do miski z pozostałymi składnikami.
Zamarynowane mięso usmażyć na patelni i dodać do  reszty.
Dodać majonez i dokładnie wszystko wymieszać. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
Odstawić na 2 godziny, aby makaron zmiękł i sałatka przeszła wszystkimi aromatami.

4 komentarze:

  1. sałatka jest pyszna,lecz ja robię ją trochę inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj wypróbowałam, bardzo smakowała całej rodzinie :)




    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu zajeb****

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.