2 października 2013

Papryka w soku pomidorowym

Przepis łatwy i bardzo smaczny. Kilka lat temu dostałam go od koleżanki i pozostał z nami na stałe. Papryka jest jędrna i słodko-kwaśna. Pasuje do wielu dań, jak i jako dodatek do obiadu czy przegryzka na imprezę.


SKŁADNIKI :
  • 3 kg papryki
  • 3/4 szklanki octu 10 %
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki soli
  • 1 i 1/2 litra soku pomidorowego
  • główka czosnku
Paprykę oczyścić z gniazd nasiennych, opłukać i pokroić na preferowane kawałki.
Ocet, olej i sok pomidorowy wlać do dużego garnka dodać cukier, sól i obrany czosnek. Zagotować. 
Na gotującą się zalewę włożyć pokrojoną paprykę, dokładnie zamieszać, aby każdy kawałek zanurzył się w płynie i na wolnym ogniu parzyć przez 5 minut.
Do wyparzonych słoików wkładać gorącą paprykę, uzupełniać zalewą, zakręcać i odstawiać do góry dnem czyli na dekielkach.
Kiedy słoiki już ostygną, wkładamy do dużego garnka z wyłożonym dnem ściereczką i zalewamy wodą do 2/3 wysokości. Stawiamy na gazie i gotujemy do momentu zawrzenia wody. Następnie wyjmujemy i odstawiamy do wystudzenia. Zimne słoiki przenosimy w chłodne i ciemne miejsce.


1 komentarz:

  1. Robiłam w ubiegłym roku super, jest bardzo smaczna. Zrobiłam rozdrobnioną i używałam jako sosu do gołąbków, palce lizać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.