4 stycznia 2014

Pizza na wynos i blacha Zenker

Dzięki sklepowi redcoon.pl mam okazję testować blachę do ciasta z pokrywą renomowanej firmy Zenker. Ma ona wymiary 29 x 42 cm i jest pokryta powłoką non-stick. Dodatkowym atutem tej blaszki jest pokrywa wykonana z grubego plastiku z wygodnymi rączkami, umożliwiającymi przenoszenie. 
W owej blaszce możemy przechowywać ciasto bez obaw, że np w lodówce przejdzie zapachami innego jedzenia. Blaszka jest również idealna do transportu. Ja upiekłam w niej taką oto pizzę :


Po sylwestrze zostało mi surowego ciasta na pizzę
(przepis tutaj), więc wyścieliłam blaszkę papierem do pieczenia, wyłożyłam na niego ciasto, posmarowałam sosem pomidorowym i ułożyłam składniki (ogórek kiszony, salami, ogórek świeży, ser pleśniowy i ser Gouda). Tak przygotowaną  pizzę nakryłam pokrywą , zamknęłam szczelnie blaszkę i z braku miejsca w lodówce wystawiłam na noc na balkon, bo to najchłodniejsze miejsce. 

http://www.redcoon.pl/B377145-Zenker-7903_Blachy-i-formy-do-ciast?xtmc=blacha&xtcr=8

Rano wyjęłam pizzę z balkonu i odstawiłam w kuchni na czas rozgrzewania się piekarnika do 220 stopni.
Następnie delikatnie nożem poprzecinałam ją jeszcze surową na porcję i następnie upiekłam na złoty kolor.


Blaszka spełniła swoje funkcje doskonale i przy okazji przekonałam się, że surowemu ciastu na pizzę nic się nie dzieje i spokojnie można je przechować w chłodnym miejscu do dnia następnego. Więc jeśli planujemy gości z powodzeniem możemy zrobić surową pizzę wcześniej i np w takiej oto blaszce przechować do odpowiedniego momentu. 
Upieczona pizza równie dobrze przechowywała się w tej blaszce. Jeszcze atutem jest to, że możemy w tej blaszce taką surową pizzę spokojnie przetransportować w gości, również owinięta w folię aluminiową już upieczona pizza w tym wielofunkcyjnym pojemniku zachowa nam ciepło na czas transportu.

http://www.redcoon.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.