25 lutego 2014

Skrzydełka faszerowane marchewką, porem i pietruszką

Na Boże Narodzenie upiekłam udka faszerowane warzywami, ale przez przeziębienie nie miałam głowy do zdjęć i przepadło. W ubiegłym tygodniu na przyjazd niespodziewanych gości postanowiłam powtórzyć to danie, ale ze skrzydełek. Najcięższa praca to wyjęcie kości, ale po prostu należy przecinać mięśnie przy kostkach i wtedy wszystko ładnie i sprawnie odchodzi. Skrzydełka są przepyszna, smakują bardzo dzieciom i przy okazji mają solidną porcję warzywek.


SKRZYDEŁKA :
  • 9 - 10 skrzydełek (około 1 kg)
  • 1 łyżka papryki słodkiej
  • 1/2 łyżki soli
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 3 łyżki miodu płynnego
  • 400 g jogurtu naturalnego 2 %
Skrzydełka myjemy, a następnie wyjmujemy z nich kostki (uważając aby nie przeciąć skóry),  zostawiając całe lotki.
Wszystkie składniki marynaty mieszamy ze sobą, następnie zalewamy przygotowane skrzydełka, szczelnie zakrywamy i wkładamy do lodówki na 24 godziny.

FARSZ :
  • 2 średnie marchewki
  • 1 średnia pietruszka (korzeń)
  • 1 por (biała część)
  • 2 łyżki masła
  • 200 g śmietany 30 %
  • sól, pieprz
Marchewki i pietruszkę obrać i zetrzeć na tartce do jarzyn o grubych oczkach, por pokroić na cienki plastry. Na patelni roztapiamy masło, wrzucamy przygotowane marchewki, pietruszkę i por, delikatnie solimy i pieprzymy, podsmażamy na niewielkim ogniu często mieszając przez około 5 minut. Następnie zalewamy śmietanką i dusimy, aż śmietanka bardzo zgęstnieje, odparuje i zostaną same warzywa, trwa to około 10 minut. Na koniec doprawić do smaku dość pikantnie solą i pieprzem, odstawić do ostudzenia.

Zamarynowane skrzydełka nadziewamy farszem, końce skrzydełek spiąć wykałaczkami. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i wykładamy przygotowane skrzydełka. 


Przykrywamy folią aluminiową i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 205 stopni na 45 minut, następnie zdejmujemy folię i pieczemy jeszcze około 15 minut, do zrumienienia skórki. 


Skrzydełka świetnie się sprawdzą na imprezie zarówno jako zimna jak i ciepła przekąska. 



4 komentarze:

  1. bardzo smaczna propozycja, na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ślinka kapie na samą myśl, jednak obawiam się, że ta pozycja może być za trudna jak na moje możliwości

    OdpowiedzUsuń
  3. Skrzydełka robiłam kilka razy - są rewelacyjne jak wiele innych przepisów za które dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis sprawdziłam i wypróbowałam tylko, że na pałeczkach z kurczaka. Smaczne i naprawdę godne polecenia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.