5 lutego 2014

Sos Boloński

Sosy w dzisiejszych czasach możemy kupić wszędzie, ale polecam zrobić w domu samodzielnie. Takie domowe są o wiele zdrowsze i smaczniejsze, i co ważne doprawimy je wg swojego smaku, bo te sklepowe często są przesolone. Przepis jest zlepkiem obserwowanych przeze mnie programów kulinarnych, zrobiłam tak by nam smakowało. Sos boloński możemy użyć do lasagne, spaghetti czy każdego innego makaronu, idealny również z ryżem.


SKŁADNIKI :
  • 1 duża cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 duża marchewka
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 500 g mięsa mielonego wieprzowego
  • 2 puszki całych pomidorów (użyłam domowych)
  • 50 ml wytrawnego czerwonego wina
  • 1 płaska łyżka tymianku
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sól, pieprz
Warzywa obieramy, następnie cebulę, marchew i seler kroimy w malutką kostkę, a czosnek w cienkie plasterki. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy na nią pokrojone warzywa i na niewielkim ogniu często mieszając smażymy przez 10 minut. Następnie dorzucamy mięso mielone, 1/2 łyżeczki soli, mieszamy i podsmażamy przez chwilkę i dodajemy pokrojone w kostkę pomidory (bez zalewy). Dokładnie wszystko mieszamy i dusimy na niewielkim ogniu do momentu, aż sos zgęstnieje. Na koniec wlewamy wino i wsypujemy tymianek, dusimy do momentu, aż płyn wyparuje. Gotowy sos doprawiamy do smaku solą i pieprzem.



4 komentarze:

  1. Najlepszy sos ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Klasyka w najlepszym guście, jestem TU pierwszy raz i bardzo mi się podoba, miło i z sercem, pozdrowienia dla odważnych pomocników oraz Autorki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak miłe słowa i również pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Najlepszy sos boloński jaki jadłam :) od dziś to jest mój numer jeden :) bardzo smaczny z dodatkiem marchewki :), i winko musi być :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.