23 czerwca 2014

Kanapki na bogato z herbatką korzenną

Lato uwielbiamy za świeże warzywka, które zrywamy z własnego ogródka. I tak nie może obyć się w tym sezonie bez kanapek o wielu smakach i kolorach. Normalnie jajko położyłabym na wędlinie, ale że mój niejadek je tylko wybrane produkty, przemyciłam jajko pod szyneczką. Kanapeczki zjadł po czym zapytany czy dobre było jajko, bardzo się zdziwił i na koniec przyznał, że dobre było. Przy śniadanku mąż dostał herbatkę z syropem od Anielskich Przysmaków.


SKŁADNIKI :
  • chleb lub bułki wg upodobań
  • 4 duże jajka ugotowane na twardo
  • 1 duży pomidor
  • 1 duży długi ogórek zielony
  • kilka plastrów szynki lub ulubionej wędlinki
  • nieduża sałata
  • masło
  • mała cebulka
  • sól, pieprz
Ogórka obrać i pokroić na cienkie plastry. Pomidora umyć, można sparzyć jeśli mamy podejrzenia, że są pryskane, pokroić na cienkie plastry. Cebulkę obrać, pokroić na cieniutkie półplasterki. Sałatę opłukać, osuszyć, pooddzielać listki. Jajka pokroić na plastry.
Bułki przekrawamy na 3 części, chleb na kromki, smarujemy masłem. Na masło kładziemy po liściu sałaty, następnie plasterek wędliny, 2 plastry jajka, na jajka 2 - 3 plasterki ogórka i na wierzch plasterek pomidora i kilka piórek cebuli. Cebulę i pomidora wg uznania solimy i pieprzymy.


Ponieważ ja nie przepadam za smakami korzennymi, piernik i pierniczki to nie jest mój ulubiony smakołyk, więc próbowanie syropu korzennego do herbaty przypadło mężowi. I tak syrop sprawdził się bardzo dobrze, nadał herbacie aromat, który roznosił się po całej kuchni. Syrop jest mało słodki, na duży kubek wlałam 4 łyżki stołowe. W skład tego syropu wchodzą : cukier trzcinowy, woda, sok z cytryny, przyprawy korzenne, cynamon, wanilia i alkohol. I warto dodać , że syrop jest naturalny i nie zawiera konserwantów. Polecam ten produkt osobom lubiącym smak korzenny, na pewno taka herbatka będzie miłą odskocznią przypominającą święta. Syrop ten oczywiście zakupicie w pysznym sklepie Anielskie Przysmaki, a dokładniej tutaj.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.