12 września 2015

Szybkie ciasto z jabłkami i cynamonem

Przepis na to ciacho mam od Camilki. W oryginale było ono z rodzynkami, ale że ja nie przepadam za nimi w cieście dałam jabłka. Zwiększyłam też ilość cukru i cynamonu. Ciasto robi się w ekspresowym tempie, przy pomocy tylko łyżki a smakuje wybornie. Jest bardzo wilgotne, a co za tym idzie jest też ciężkie.


SKŁADNIKI :
  • 3 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki sody
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 1 szklana kwaśnej śmietany 18 %
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 jajka 
  • 2 małe jabłka
Jabłka obrać, wykroić gniazda nasienne i pokroić w kostkę.
Do jednej miski wsypujemy przesianą mąkę z sodą i cukier, mieszamy. Do drugiej miski wlewamy jogurt naturalny, śmietanę i olej, dodajemy jajka i jabłka. Również mieszamy do połączenia.
Do miski z mokrymi składnikami wsypujemy suche i mieszamy łyżką dosłownie chwilkę do połączenia. Ciasto będzie bardzo gęste, ale takie właśnie ma być. Przygotowujemy posypkę.

POSYPKA CYNAMONOWA :
  • 6 łyżek cukru
  • 6 łyżeczek cynamonu 
Cynamon mieszamy z cukrem.

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 stopni.
Keksówkę o wymiarach 10 x 30 cm wykładamy papierem do pieczenia.  Następnie wykładamy do niej połowę ciasta, posypujemy teraz połową posypki, przykrywamy resztą ciasta i po wierzchu posypujemy resztą posypki. Nożem po długości przecinamy w dwóch miejscach ciasto, aby lekko posypka się z nim zmieszała. 


Wstawiamy  do gorącego piekarnika i pieczemy przez około 60 minut do tzw. suchego patyczka. 


Gorące ciasto wyjmujemy z piekarnika i zostawiamy do wystudzenia.


UWAGA !!! Ciasto w tej blaszce rośnie bardzo wysokie, równie dobrze możemy je upiec w formie na babkę lub w troszeczkę większej niż moja.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.