26 czerwca 2016

Sałatka z młodych ziemniaków z rzodkiewką i ogórkami małosolnymi

Już jakiś czas miałam ochotę na sałatkę z ziemniaków. Jednym z ciekawszych przepisów wydawał mi się ten Izy. Dodałam od siebie tylko chrupiącego boczku i zwiększyłam ilość sosu, żeby sałatka nie była zbyt sucha.


SKŁADNIKI :
  • 1/2 kg malutkich, młodych ziemniaków
  • 1 pęczek rzodkiewki
  • 1 cebula
  • 4 ogórki małosolne
  • 4 ząbki czosnku z ogórków małosolnych
  • 200 g wędzonego boczku 
  • mały pęczek koperku
  • mały pęczek cienkiego szczypiorku
  • 4 łyżki śmietany kwaśnej
  • 4 łyżki majonezu
  • 8 łyżek wody z ogórków małosolnych
  • sól, pieprz
Ziemniaki wyszorować i ugotować tak, żeby nie były rozgotowane. Ostudzone pokroić na połówki.
Rzodkiewki umyć, odciąć końcówki i pokroić na półplasterki.
Ogórki i czosnek również pokroić na półplasterki.
Cebulę obrać, przekroić na ćwiartki, a następnie na średnie plasterki.
Szczypiorek i koperek grubo posiekać. 
Boczek pokroić na cienkie paseczki i podsmażyć na rozgrzanej patelni bez tłuszczu, osączyć na ręczniku papierowym.
Wszystkie przygotowane składniki wrzucić do miski.
Majonez wymieszać ze śmietaną i wodą z ogórków, doprawić pikantnie solą i pieprzem.
Warzywa z boczkiem polać sosem i delikatnie wymieszać.
Włożyć do lodówki na około 3 godziny.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.